مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه: ضریب مکانیزاسیون به ۲.۹ اسب بخار رسید

خبرگزاری مهر شنبه 15 فروردین 1405 - 20:23
کرمانشاه- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی این شهرستان از ۲.۲ به ۲.۹ اسب بخار در سال ۱۴۰۴ با جذب اعتبارات و تسهیلات خبر داد.

کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان کرمانشاه در سال ۱۴۰۴ با یک جهش مطلوب از ۲.۲ به ۲.۹ اسب بخار در واحد سطح افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به جزئیات این دستاورد مهم افزود: این موفقیت با جذب کامل تسهیلات خط ۱۳ مکانیزاسیون در سال ۱۴۰۴ از محل اعتبارات بانک کشاورزی به مبلغ ۵۸۶ میلیارد ریال حاصل شده است. این اعتبارات در قالب جذب ۱۵ دستگاه کمباین وارداتی و داخلی، ۶۹ دستگاه ادوات دنباله‌بند و همچنین خریدهای نقدی تراکتور، کمباین و سایر ادوات توسط بهره‌برداران در مراکز ده‌گانه شهرستان کرمانشاه هزینه و به کارگیری شده است.

کریمی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون یکی از راه‌های اساسی برای گذر از کشاورزی سنتی و خودمعیشتی به سمت کشاورزی صنعتی، نوین و پایدار است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۲۶ دستگاه انواع تراکتور و ۳۰۶ دستگاه انواع کمباین در سطح شهرستان فعال بوده و به انجام باکیفیت و سریع‌تر عملیات مکانیزه کشاورزی در مزارع کرمانشاه کمک می‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر تداوم حمایت‌ها از کشاورزان برای تجهیز ناوگان زراعی، خاطرنشان کرد: روند نوسازی ادوات همچنان با جدیت ادامه دارد و هم‌اکنون ۳۰ پرونده تسهیلاتی دیگر نیز در شعب مختلف بانک کشاورزی این شهرستان تشکیل شده و در مرحله پیگیری و تخصیص اعتبار قرار دارند تا به زودی در اختیار متقاضیان قرار گیرند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.