افزایش چشمگیر تردد کشتیها در تنگه هرمز طی روزهای اخیر، همزمان با اوجگیری میانگین عبور هفتگی به بالاترین سطح از زمان آغاز جنگ، نشاندهنده بازگشت نسبی جریان کشتیرانی در یکی از حیاتیترین گذرگاههای انرژی جهان است.
بلومبرگ نوشت که عبور و مرور از تنگه حیاتی هرمز در هفته گذشته افزایش یافته است، بهطوری که میانگین هفتروزه عبورها در روز جمعه به بالاترین سطح خود از زمان آغاز جنگ رسیده است.
کشتیهای بیشتری در حال عبور هستند، از جمله شناورهایی که ارتباط آشکاری با ایران یا چین ندارند، زیرا کشورها با تهران مذاکره میکنند تا کشتیهایشان بتوانند عبور کنند. عبورهای روز گذشته عمدتاً توسط کشتیهای حامل گاز مایع (LPG) انجام شد، از جمله یک کشتی که به مقصد هند در حرکت بود و سایر کشتیهایی که وابستگیهایی به ایران داشتند.
بر اساس دادههای ردیابی کشتیها که توسط بلومبرگ گردآوری شده، از صبح جمعه تاکنون در مجموع ۱۳ کشتی عبور کردهاند؛ ۱۰ کشتی از خلیج فارس خارج شدهاند و ۳ کشتی از آبهای آزاد وارد شدهاند. با این حال، این رقم در مقایسه با تعداد عبورها پیش از آغاز جنگ در ۲۸ فوریه بسیار ناچیز است. در شرایط عادی، حدود یکپنجم نفت و گاز طبیعی مایع جهان هر روز از این تنگه عبور میکند.
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.