قالیباف : آتش بس نقض شد ، مذاکره بی معناست

نامه نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 23:19
توئیت مهم قالیباف درباره نقض ۳ بند کلیدی چارچوب تواققی آتش‌بس منتشر شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس مجلس با بیان اینکه اکنون همان «مبنای عملی برای مذاکره» آشکارا و به وضوح، حتی پیش از آغاز مذاکرات، نقض شده است، تصریح کرد: در چنین شرایطی، آتش‌بس یا مذاکرات دوجانبه معقول به نظر نمی‌رسد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای درباره نقض سه بند کلیدی از طرح ده‌ماده‌ای (چهارچوب توافقی) پیش از آغاز مذاکرات در ایکس نوشت:

مهر : از همان ابتدا، ما روند جاری را با بی‌اعتمادی دنبال می‌کردیم و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، ایالات متحده آمریکا این بار نیز پیش از آغاز مذاکرات، تعهدات خود را نقض کرد.

همان‌گونه که رئیس‌جمهور ایالات متحده صراحتاً اعلام کرده است، طرح ده‌بندی جمهوری اسلامی ایران، پایه و چارچوب مبنای قابل کار و چارچوب پایه‌ای برای این گفتگوها محسوب می‌شود. با این حال، تا این لحظه سه بند از این پیشنهاد نقض شده است:

۱- عدم پایبندی به بند اول طرح ده‌ماده‌ای در مورد آتش‌بس در لبنان – تعهدی که نخست‌وزیر شهباز شریف نیز به صراحت به آن اشاره کرده و آن را «آتش‌بس فوری در همه جا، از جمله لبنان و سایر مناطق، با اثر فوری» اعلام نموده است؛

۲- ورود یک پهپاد متجاوز به حریم هوایی ایران که در شهر لار در استان فارس منهدم شد، که نقض آشکار بند منع هرگونه نقض بیشتر حریم هوایی ایران محسوب می‌شود؛

۳- انکار حق غنی‌سازی ایران که در بند ششم این چارچوب گنجانده شده بود.

قالیباف با بیان اینکه اکنون همان «مبنای عملی برای مذاکره» آشکارا و به وضوح، حتی پیش از آغاز مذاکرات، نقض شده است، تصریح کرد: در چنین شرایطی، آتش‌بس یا مذاکرات دوجانبه معقول به نظر نمی‌رسد.

6394184

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.