واکنش بقائی به دبه زودهنگام آمریکا در توافق آتش‌بس

عصر ایران چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 23:31
اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با انتقاد شدید از تغییر موضع ناگهانی واشنگتن، اظهارات مقامات کاخ سفید درباره استثنا شدن لبنان از آتش‌بس را «دبه زودهنگام» توصیف کرد. وی با انتشار مستنداتی، بر لزوم پایبندی آمریکا به تعهدات خود در قبال تمامی جبهه‌ها تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار تصویر توییت شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان به ادعای سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه لبنان بخشی از آتش‌بس نیست، واکنش نشان داد.

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار تصویر توییت شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان که صراحتا توقف جنگ و تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی در لبنان را به‌عنوان بخشی از تفاهم آتش‌بس ایران-آمریکا ذکر کرده است، نوشت:

"اگر این [ادعای سخنگوی کاخ سفید مبنی بر  اینکه لبنان بخشی از اتش‌بس نیست] نمونه دیگری از دبه زودهنگام آمریکا نیست، پس چیست؟!"

لازم به ذکر است مقامات آمریکا تنها چند ساعت پس از اعلام خبر تفاهم آتش‌بس با ایران که مقرر بود همه جبهه‌ها از حمله لبنان را شامل بشود، در چرخشی آشکار اعلام کردند موضوع لبنان بخشی از تفاهم آتش‌بس با ایران نیست! این در حالی است که نخست‌وزیر پاکستان به‌عنوان میانجی تفاهم آتش‌بس صراحتا توقف جنگ علیه لبنان را بخشی از تفاهم آتش‌بس با ایران دانسته بود.

امروز رژیم صهیونیستی با حمله به مناطق مسکونی لبنان، بیش از هزار لبنانی را شهید یا مجروح کرده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.