آقای نخست وزیر: از بالا و پایین شدن قبضه های انرژی به استوه آمده ام

همشهری آنلاین جمعه 21 فروردین 1405 - 10:30
نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی که از استیصال دولت لندن نشان می‌دهد در برابر سیاست‌های مداخله‌جویانه متحدان غربی است، اعتراف می‌کند که خودش نیز مانند مردم و کسب‌وکارهای انگلیسی از نوسانات قیمت انرژی در نتیجه جنگ‌افروزانه‌ای که به استوه آمده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «کِر استارمر»، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگو با شبکه «آی‌تی‌وی نیوز»، با لحنی حاکی از نارضایتی از تبعات اقتصادی و سیاست‌های متجاوزانه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که از مخرب مداخله‌جویی‌ها برای اقتصاد کشورش «خسته و کلاه» شده است. این اظهارات در حالی است که می‌گوید که همیشه یکی از شرکای اصلی است که در ایجاد ناامنی‌های منطقه‌ای و به تبعیت از آن در بازار جهانی انرژی است.

استارمری که به نظر می‌رسد تحت فشار افکار عمومی داخلی قرار می‌گیرد، گفت: «من از آن خانواده‌ها و کسب‌وکارها در سراسر کشور شاهد بالا و پایین شدن دائمی انرژی‌های خود به دلیل پوتین یا باور در جهان هستند، واقعاً خسته‌شده‌ام».

این موضع گیری استارمر به شکل همزمانی اذعان به شکست راهبرد فشاری آمریکا و تهدیدهای مکر در منطقه راهبردی غرب آسیا، از جمله تنگه هرمز، وجود دارد که عواقب آن نقاط اقصی دنیا چه توسعه‌نیافته و درحال توسعه و چه توسعه یافته را در برگرفته است.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین در بخشی از دیگران از اظهارات خود اشاره کرد که بر سر برنامه رژیم مخالفت را به لبنان با رئیس جمهور جمهوری نظر داد و این حرکت را در جریان آتش‌بها کرد و بر آنها تأکید کرد و گفت، این برنامه «نباید اتفاق می‌افتد».

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.