شکاریان: لاشه یک توله یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم کشف شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 23 فروردین 1405 - 13:40
بجنورد- ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: محیط‌بانان میاندشت شهرستان جاجرم در گشت و کنترل‌های روزانه لاشه یک توله یوزپلنگ آسیایی را در بخش شمالی منطقه کشف کردند.

‌رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: لاشه یک پوز پلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم کشف شد، سن این توله یوز کمتر از یک ماه است و بیش از یک هفته از زمان مرگ این حیوان سپری شده و با توجه به فساد بالای لاشه، نمی توان به طور قطع درباره علت مرگ نظر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: البته علت مرگ این توله یوزپلنگ در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: این توله یوزپلنگ، مربوط به خانواده هلیا نیست و بر این اساس می توان گفت که یک خانواده جدید از یوزپلنگ‌های آسیایی در میاندشت زیست دارند و موفقیت آن‌ها در فرآیند تولیدمثل در منطقه، امیدها را برای بقای این گونه در این زیستگاه تقویت کرده است.

شکاریان گفت: اگرچه از دست دادن هر یک از اعضای این جمعیت در معرض خطر، حائز اهمیت است، اما متخصصان بر این باورند که وجود و حضور یک خانواده دیگر از یوزپلنگ‌ها حامل پیام‌های مثبت زیست‌محیطی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.