۶۰۰ هزار قطعه ماهی از مازندران به گیلان و گلستان ارسال شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 23 فروردین 1405 - 13:49
ساری- مدیرکل شیلات مازندران از تکثیر بیش از ۱.۵ میلیون قطعه ماهی خاویاری در استان خبرداد و گفت: ۶۰۰ هزار قطعه ماهی از مازندران به گیلان و گلستان برای تقویت ذخایر ارسال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نیما حسین زاده ظهر یکشنبه در بازدید از مرکز تکثیر ماهیان در ساری از تکثیر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان خاویاری در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر شهید رجایی ساری خبر داد و گفت: این مرکز پس از نوسازی و تجهیز، توانسته نقش مؤثرتری در بازسازی ذخایر آبزیان ایفا کند.

نیما حسین‌زاده با اشاره به بهبود زیرساخت‌های این مرکز اظهار داشت: با انجام اقدامات بهسازی، امکان تکثیر گونه‌های مختلف ماهیان خاویاری و همچنین ماهیان استخوانی از جمله سفید و کپور در این مجموعه فراهم شده است.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۱.۵ میلیون قطعه ماهی خاویاری در این مرکز تولید شده که بخشی از آن در قالب برنامه‌های احیای ذخایر، در منابع آبی استان رهاسازی شده است.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار قطعه از این ماهیان در رودخانه‌های استان رهاسازی شده و برنامه رهاسازی در ماه‌های آینده نیز مطابق زمان‌بندی ادامه خواهد داشت.

حسین‌زاده با اشاره به همکاری‌های بین‌استانی در حوزه بازسازی ذخایر آبزیان تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ هزار قطعه از تولیدات این مرکز نیز برای تقویت ذخایر به استان‌های گیلان و گلستان ارسال شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای رهاسازی لاروهای باقی‌مانده نیز انجام شده و این روند در هفته‌های آینده اجرایی خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.