
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما از پکن، گئو جیاکان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روز دوشنبه، آغاز مذاکرات ایران و آمریکا در پاکستان را گامی درجهت کاهش تنشها توصیف کرد و گفت: چین امیدوار است طرفهای مربوطه به مقررات آتشبس موقت پایبند بوده، بر حل اختلافات از طریق مسیرهای سیاسی و دیپلماتیک اصرار ورزند.
این سخنگو با تاکید براینکه تنها راه حل بحران در خاورمیانه، گفتوگو و دیپلماسی است گفت: ازهمه طرفها میخواهیم از شعلهور شدن مجدد جنگ اجتناب کنند تا شرایط برای احیای هرچه زودتر صلح و آرامش در منطقه خلیج فارس فراهم شود.