ایران، تنها برنده جنگ رمضان

صدا و سیما دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
روزنامه گلوب‌اند میل کانادا نوشت: ایران تنها برنده بزرگ جنگ رمضان است و تقریباً همه طرف‌های دیگر باخته‌اند.

   ایران، تنها برنده جنگ رمضان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما، روزنامه گلوب‌اند میل کانادا در تحلیلی به قلم تونی کلر نوشت: تصمیم ترامپ برای آغاز جنگ علیه ایران برندگان و بازندگان مشخصی داشته: ایران تنها برنده بزرگ است و تقریباً همه طرف‌های دیگر باخته‌اند.

برخی محور‌های این گزارش به این شرح است:

۱. کشور‌های حاشیه خلیج فارس؛ بازنده اول: 

آن‌ها به ترامپ توصیه کردند جنگ را آغاز نکند. اما پس از حمله و پاسخ ایران، بهای سنگینی پرداختند. واشنگتن به هشدار‌های آنها برای پایان ندادن جنگ در موضع تهاجمی ایران توجه نکرد.

۲. آمریکا؛ بازنده دوم:

‌پنتاگون روی تعداد اهداف منهدم‌شده تمرکز کرد (مثل ویتنام)، اما نبود استراتژی به شکست راهبردی انجامید. ترامپ که خواستار تسلیم بی‌قید و شرط بود، حالا در تلاش است جنگ را پایان دهد.

۳. اسرائیل؛ بازنده سوم:

‌به جای تغییر حکومت، این جنگ حکومتی را به ارمغان آورده که با بقای خود ضدآمریکایی‌تر و با موفقیت خود قدرتمندتر شده است. اسرائیل نیز در محافل طرفداران ترامپ به عنوان طرفی که او را فریب داده، تصویر می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.