شهادت ۲۶۱ نفر در حملات دشمن به هرمزگان

خبرآنلاین دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: در جنگ تحمیلی سوم، ۲۶۱ نفر در این استان به شهادت رسیده و تعدادی نیز جاویدالاثر و شماری نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، عطا ناوکی روز دوشنبه افزود: براساس آخرین آمارهای موجود در مجموع ۲۶۱ نفر در این استان در جنگ تحمیلی سوم به درجه رفیع شهادت نایل شده اند که از این تعداد حدود ۷۰ درصد را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه آمار مجروحان و جاوید الاثرهای این جنگ هنوز مشخص نیست یادآور شد: بیشترین تعداد شهدای استان در حمله رژیم امریکایی صهیونیستی به مدرسه میناب بود که در این حمله وحشیانه ۱۶۸ نفر به شهادت رسیدند که بیشترین تعداد را کودکان تشکیل می دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با بیان اینکه این سازمان همواره در کنار خانواده‌های شهدا بوده و تلاش خود را برای ارائه خدمات درمانی، توانبخشی و حمایتی به جانبازان انجام می‌دهد افزود: همچنین در کنار ارائه خدمات حمایتی، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بسیاری نیز برای حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های جدید در دستور کار دارد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی این بنیاد، پیگیری مطالبات خانواده‌های ایثارگران و فراهم‌کردن زمینه‌های حفظ کرامت آنان است، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری تکریم خانواده شهدا، حمایت از جانبازان و رسیدگی به وضعیت مفقودان و خانواده‌هایشان به‌عنوان یک اولویت اساسی دنبال می‌شود.

 در حالی که تهران وارد مذاکرات جدی با واشنگتن شده بود، صبح ۹ اسفند گذشته، آمریکا و رژیم صهیونیستی مانند دوره گذشته بدون توجه به مذاکرات، به خاک ایران تجاوز و به چندین نقطه در شهرهای مختلف حمله کردند.

‌در حالیکه جمهوری اسلامی ایران مذاکرات با آمریکا را گامی برای ایجاد شفافیت درباره صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته ای کشورمان برداشته بود، تجاوز دوباره آمریکا و رژیم صهیونیستی، روندی تکراری و در عین حال فریبنده را در عرصه روابط بین‌الملل به تصویر کشید.

حملات دشمن از شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۴ در پایتخت و دیگر شهرهای کشور از جمله هرمزگان را دربرگرفت به طوری که استان هرمزگان جزو استان هایی بوده که بیشترین آماج حملات دشمنان قرار گرفته است.

بنا بر آخرین گزارش‌ها، از ابتدای جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، تاکنون، بیش از ۲۶۰ نفر در استان هرمزگان به شهادت رسیده اند که جمع زیادی از شهدای این استان را افراد غیرنظامی، زنان و کودکان از جمله ۱۶۸ شهید دانش آموز مدرسه میناب تشکیل می دهند که از این لحاظ پس از تهران دارای بیشترین تعداد شهید در بین سایر استان‌ها است.

در این حملات همچنین به ده‌ها منزل مسکونی، آموزشی، ورزشی و زیرساخت های مختلف خساراتی وارد شده و این اماکن دچار تخریب شده است.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.