موضع صریح دولت لبنان درباره مذاکرات با اسرائیل/ تاکید بر جدایی مساله لبنان از ایران

عصر ایران دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
وزیر خارجه لبنان: ایجاد این مسیر (مذاکرات مستقیم)، عملا جدایی مساله لبنان از ایران را تثبیت کرده است.

وزیر خارجه لبنان گفت دولت لبنان به صورت انحصاری حق تصمیم‌گیری درباره مذاکره را دارد. این سخنان به معنی دخالت ندادن حزب الله در این مذاکرات است.

به گزارش ایسنا، «یوسف رجی» وزیر خارجه لبنان امروز دوشنبه در تماس تلفنی با «یوهان واده‌فول» همتای آلمانی خود اظهار کرد: لبنان در مذاکرات مستقیم با اسرائیل به دنبال دستیابی به آتش‌بس است.

رجی افزود: ایجاد این مسیر (مذاکرات مستقیم)، عملا جدایی مساله لبنان از ایران را تثبیت کرده است.

وزیر خارجه لبنان افزود: دولت لبنان به صورت انحصاری حق تصمیم‌گیری درباره مذاکره را دارد و این پیام آشکاری است که دوباره اصل حاکمیت ملی را در محافل دیپلماتیک لبنان تثبیت می‌کند.

به گزارش وبگاه «النشره»، وزیر خارجه آلمان نیز در این گفت‌وگو حمایت قاطع برلین از اقدامات دولت لبنان برای تقویت حاکمیت خود و برقراری ثبات را اعلام و تاکید کرد که آلمان برای دستیابی به آتش‌بس تلاش می‌کند.

واده‌فول همچنین به همتای لبنانی خود اعلام کرد که کمک‌های بشردوستانه‌ای برای مردم لبنان به ارزش ۴۵ میلیون یورو اختصاص یافته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.