به گزارش خبرنگار مهر، «آلکسی ددوف» سفیر روسیه در تهران، بعد از ظهر دوشنبه در جریان نشستی با استاندار تهران، موضع رسمی کشورش درباره تحولات اخیر منطقه را با ادبیاتی شفاف و غیرمنتظره تشریح کرد.
سفیر روسیه با اشاره به بنبست دیپلماتیک اخیر در پاکستان، تصریح کرد: گویا گوش واشنگتن سنگین شده است. آنها باید یک بار برای همیشه بپذیرند که مشت گرهکرده تهران روی میز مذاکره باز نمیشود و خط قرمز هستهای ایران، بهانهای نخنما برای زیادهخواهی است.
ددوف در اظهاراتی که میتوان آن را همسویی بیسابقه کرملین با مواضع راهبردی و منطقی کشورمان دانست، تاکید کرد: زورگویی و تهدید در قاموس روابط با ایران نتیجه معکوس دارد. تاریخ منطقه نشان داده تنها کلید حل بحران، احترام به حاکمیت تهران است.
وی در بخش دیگری از این گفتگو، ضمن ابراز همدردی عمیق مسکو با خانوادههای عزادار و کودکان بیگناهی که در بحبوحه تجاوز نظامی اخیر قربانی شدهاند، ابراز امیدواری کرد که عقلانیت بر ماشین جنگی آمریکا غلبه کند و هرچه زودتر شاهد پایان این ماجراجویی خونین به سود ملت ایران باشیم.













