درخواست محکومیت جنگ و پیامد‌های جبران‌ناپذیر تنوع زیستی

صدا و سیما دوشنبه 24 فروردین 1405 - 19:27
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست از ارسال نامه‌ای رسمی به دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی با محوریت محکومیت جنگ و آثار مخرب آن بر تنوع زیستی کشور خبر داد.

درخواست محکومیت جنگ و پیامد‌های جبران‌ناپذیر تنوع زیستی
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما حمید ظهرابی با اشاره به این اقدام دیپلماتیک بیان کرد: در این نامه، نقض آشکار مفاد کنوانسیون تنوع زیستی، ملاحظات حقوق بشری و اهداف چارچوب جهانی تنوع زیستی «کونمینگ–مونترال» از سوی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ تحمیلی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: در این مکاتبه، از دبیر اجرایی کنوانسیون درخواست شده است تا در هفدهمین اجلاس متعاهدین، بیانیه‌ای رسمی در محکومیت این جنگ و پیامد‌های زیست‌محیطی آن صادر شود.

ظهرابی با تأکید بر اهمیت جهانی تنوع زیستی ایران تصریح کرد: تنوع زیستی کشور بخشی از دو نقطه داغ جهانی به شمار می‌رود و هرگونه تهدید یا تخریب آن، صرفاً یک مسئله ملی نیست، بلکه تهدیدی در مقیاس جهانی محسوب می‌شود.

وی افزود: در این نامه، با یادآوری تخریب‌های گسترده و آثار غیرقابل بازگشت منازعات مسلحانه بر اکوسیستم‌ها، از دبیرخانه کنوانسیون خواسته شده است نسبت به پیامد‌های جنگ تحمیلی واکنش جدی نشان داده و نقش فعالی در دفاع از تنوع زیستی ایفا کند.

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از اعضای کنوانسیون تنوع زیستی، نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی درخواست شده است تا با محکومیت قاطع این اقدامات، از تلاش‌ها برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند جهانی و حمایت از جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.