رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و عربستان/ عراقچی: ایران با حسن نیت وارد مذاکره شد اما آمریکا زیاده‌خواهی کرد

اقتصادنیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 19:56
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با همتای سعودی خود، رویکرد مسئولانه ایران در پذیرش آتش‌بس را تشریح و از تداوم زیاده‌خواهی آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح آخرین تحولات منطقه پس از اعلام آتش‌بس و مخاطرات ناشی از اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا، وزیر امور خارجه عربستان سعودی را در جریان مذاکرات ایران-آمریکا در اسلام آباد قرار داد.

عراقچی ضمن تأکید بر رویکرد مسئولانه همراه با حسن نیت ایران در پذیرش آتش‌بس و ورود به مذاکرات، تصریح کرد: متاسفانه شاهد تداوم زیاده‌خواهی طرف آمریکایی در مذاکرات بودیم و همین امر باعث عدم حصول نتیجه شد.

وزیر امور خارجه عربستان بر حمایت این کشور از تلاش‌های دیپلماتیک تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود این روند منجر به خاتمه کامل جنگ و بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه شود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.