
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در دیدار امروز امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری، با شینا انصاری، معاون رییسجمهور و رییس سازمان حفاظت محیطزیست، وضعیت خسارات وارده به محیطزیست در جریان درگیریهای اخیر بررسی شد.
وزیر دادگستری در این نشست گفت: قواعد بینالمللی محیطزیست باید مصون از جنگ باشد، اما خسارات قابل توجهی به کشور وارد شده است.
به گفته انصاری، در جریان جنگ، ابنیه و تجهیزات ادارات کل حفاظت محیطزیست در ۲۰ شهرستان کشور آسیب دید و ۱۳ منطقه تحت مدیریت این سازمان در ۷ استان دچار خسارت شدند.
او افزود قبل و بعد از جنگ مکاتباتی با کشورهای منطقه و نهادهای بینالمللی از جمله برنامه محیطزیست ملل متحد انجام شده اما خروجی آنها بیانیهای بدون اشاره به آغازگران جنگ بوده است.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجاهدتهای کارکنان سازمان محیطزیست طی ایام جنگ، از تهیه مستندات برای پیگیری حقوقی خسارات در عرصههای بینالمللی خبر داد و گفت این روند ممکن است طولانی باشد اما تا دستیابی به نتیجه دنبال خواهد شد. او همچنین بیان کرد پیگیری موضوع بر اساس قوانین داخلی و در محاکم بینالمللی انجام میشود.