تیم حفاری غیر مجاز در اندیمشک منهدم شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 24 فروردین 1405 - 20:31
اهواز - اعضا و تمامی تجهیزات یک تیم حفاری غیرمجاز که با هدف کشف اشیای تاریخی اقدام به تخریب سازه‌های باستانی در بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک می‌کردند کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان، پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت افراد سودجو در زمینه حفاری غیرمجاز، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سپس با دستور رییس دادگاه بخش الوار و اعزام نیروی انتظامی به محل، فعالیت‌های غیرقانونی این افراد رصد و ادوات حفاری آنها در این منطقه صعب‌العبور جابجا شد.

علاوه بر کشف و ضبط ادوات سنگین حفاری، با این تیم سودجو که منجر به تعرض و تخریب آثار تاریخی شده است برخورد قاطع خواهد شد. اقدام این افراد که با هدف یافتن اشیای تاریخی صورت گرفت خساراتی را به سازه‌های باستانی منطقه وارد آورده است.

از شهروندان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک یا حفاری غیرمجاز در مناطق تاریخی مراتب را بلافاصله به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گزارش دهند تا با قاطعیت با متخلفان برخورد شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.