گوترش خواستار تداوم آتش‌بس در غرب آسیا شد

افکار نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 22:51
دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ادامه تعامل دیپلماتیک بین آمریکا و ایران و حفظ آتش‌بس شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل دوشنبه شب به وقت تهران به خبرنگاران گفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، برای ادامه یافتن مذاکرات بین تهران و واشنگتن «به شیوه‌ای سازنده» به منظور دستیابی به یک توافق پایداردر تلاش است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دوجاریک گفت: آتش‌بس باید کاملاً رعایت و نقض‌ آن متوقف شود.

به گفته سخنگوی سازمان ملل گوترش از تلاش‌های مستمر میانجیگران، از جمله پاکستان که میزبان مذاکرات بود، و همچنین عربستان سعودی، مصر و ترکیه، تشکر کرد.

او افزود: دبیرکل تأکید می‌کند که همه طرف‌های این درگیری باید آزادی دریانوردی، از جمله در تنگه هرمز را مطابق با قوانین بین‌المللی محترم بشمارند.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.