اذعان وزرای خارجه پیشین آمریکا به شکست راهبردی در جنگ با ایران

صدا و سیما دوشنبه 24 فروردین 1405 - 23:27
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: در جنگ با ایران چیزی به‌دست نیاوردیم؛ علی‌رغم موفقیت‌های تاکتیکی، با شکست راهبردی روبه‌رو هستیم

اذعان وزرای خارجه پیشین آمریکا به شکست راهبردی در جنگ با ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت بایدن، درباره ادامه جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: ترامپ با دو مانع بزرگ رو‌به‌رو است؛ اول بازار‌های مالی و قیمت‌های سوخت فسیلی، و دوم وضع ذخایر مهمات.

بلینکن افزود: ایران همچنان توانمندی‌های هسته‌ای و موشکی خود را حفظ کرده و در عین حال ظرفیت بازسازی توان نظامی خود را دارد. او همچنین به نقش راهبردی تنگه هرمز اشاره کرد و گفت شرایط جدید این آبراهه می‌تواند اهرم فشار در اختیار ایران قرار دهد.

بلینکن با اشاره به مصرف بالای تسلیحات آمریکا در جنگ با ایران گفت این موضوع موجب کاهش ذخایر مهمات تهاجمی و دفاعی شده و در نتیجه به تضعیف بازدارندگی آمریکا، از جمله در مقابل چین، منجر شده است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه دوره اوباما نیز در سخنانی با اشاره به جنگ آمریکا با ایران، از کاهش قدرت و نفوذ واشنگتن در عرصه بین‌المللی خبر داد و درباره وضع کنونی این کشور ابراز نگرانی کرد.

هیلاری کلینتون گفت: آمریکا در شرایطی قرار گرفته که عملاً اهرم و ابتکار عمل را از دست داده و در موقعیتی بسیار ضعیف، به‌ویژه در مقابل ایران، قرار دارد.

او افزود: متحدان واشنگتن به این جمع‌بندی رسیده‌اند که سیاست‌های کنونی آمریکا غیرقابل اتکاست و این شرایط باعث شده آنها به سمت افزایش توان دفاعی مستقل خود حرکت کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.