نامه ایران به کنوانسیون تنوع زیستی

افکار نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 23:57
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست از ارسال نامه‌ای رسمی به دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی با محوریت محکومیت جنگ و آثار مخرب آن بر تنوع زیستی کشور خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، حمید ظهرابی با اشاره به این اقدام دیپلماتیک بیان کرد: در این نامه، نقض آشکار مفاد کنوانسیون تنوع زیستی، ملاحظات حقوق بشری و اهداف چارچوب جهانی تنوع زیستی «کونمینگ ـ مونترال» از سوی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ تحمیلی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: در این مکاتبه، از دبیر اجرایی کنوانسیون درخواست شده است تا در هفدهمین اجلاس متعاهدین، بیانیه‌ای رسمی در محکومیت این جنگ و پیامدهای زیست‌محیطی آن صادر شود.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اهمیت جهانی تنوع زیستی ایران تصریح کرد: تنوع زیستی کشور بخشی از دو نقطه داغ جهانی به شمار می‌رود و هرگونه تهدید یا تخریب آن، صرفاً یک مسئله ملی نیست، بلکه تهدیدی در مقیاس جهانی محسوب می‌شود.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.