دونالد ترامپ مدعی آغاز محاصره تنگه هرمز شد

افکار نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 23:57
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی آغاز محاصره تنگه هرمز شد؛ اقدامی که از سوی کارشناسان موضوعی بسیار پرریسک و پر هزینه برای بازار انرژی جهان توصیف شده است.

دونالد ترامپ امروز (دوشنبه) در حالی ادعای آغاز محاصره دریایی و بنادر ایرانی را در شبکه اجتماعی تروث سوشال را مطرح کرد که این ادعا نقض آشکار آتش‌بسی است که در هفته گذشته حاصل شد.

درحالی که در طول جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح به طور کامل کنترل تنگه هرمز را در اختیار داشته و دارند، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی نابودی نیروی دریایی ایران شد و عنوان کرد: نیروی دریایی ایران در اعماق دریاست و به طور کامل نابود شده است.

وی که زیاده‌خواهی‌های دولت متبوعش در مذاکرات اسلام‌آباد به جایی نرسید، تهدید کرد که اگر هر یک از کشتی‌های ایران به منطقه محاصره نزدیک شوند، بلافاصله از بین خواهند رفت.

این تهدیدها در حالی مطرح می‌شود که «یو جی‌هون» پژوهشگر موسسه تحلیل‌های دفاعی کره و افسر سابق زیردریایی کره جنوبی، به دلیل گزینه‌های متقابل ایران، محاصره تنگه هرمز و بنادر ایرانی را «پرریسک» توصیف کرد.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به نقل از تحلیلگران با اشاره به اینکه محاصره تنگه هرمز و بنادر ایران می‌تواند وخیم‌ترین بحران انرژی در تاریخ جهان را تشدید کند، درباره مخاطرات مرگبار این «اشتباه محاسباتی» هشدار داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده است که نزدیک شدن شناورهای نظامی به تنگه هرمز،نقض آتش‌بس تلقی می‌شود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.