میزبان احتمالی مذاکرات آتی ایران و آمریکا کیست؟

تابناک سه شنبه 25 فروردین 1405 - 08:46
آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام پاکستانی گزارش کرد که این کشور پیشنهاد کرده است که میزبان دور دوم گفت‌وگوها میان ایالات متحده و ایران در اسلام‌آباد طی روزهای آینده و پیش از پایان آتش‌بس باشد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام پاکستانی گزارش کرد که این کشور پیشنهاد کرده است که میزبان دور دوم گفت‌وگوها میان ایالات متحده و ایران در اسلام‌آباد طی روزهای آینده و پیش از پایان آتش‌بس باشد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ این مقامات که به دلیل عدم مجوز برای گفت‌وگو با رسانه‌ها، خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کرد که این پیشنهاد منوط به آن است که طرفین خواستار تغییر مکان مذاکرات نباشند.

یکی از این مقامات تصریح کرد که علی‌رغم پایان یافتن دور نخست بدون دستیابی به توافق، این گفت‌وگوها بخشی از یک فرآیند دیپلماتیک جاری و نه یک تلاش مقطعی و بی‌نتیجه تلقی می‌شود.

مقام‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه گفتند که اسلام‌آباد و ژنو به عنوان مکان‌های احتمالی دور جدید مذاکرات آمریکا و ایران در نظر گرفته شده‌اند.  

شنبه هفته جاری، دور اول مذاکرات میان آمریکا و ایران به میانجیگری پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد و 24 ساعت به طول انجامید اما به دلیل زیاده‌خواهی‌های طرف آمریکایی، این دور از مذاکرات بدون نتیجه به پایان رسید.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.