وزیر انرژی آمریکا: قیمت نفت در هفته‌های آینده به اوج می رسد

مشرق نیوز سه شنبه 25 فروردین 1405 - 08:52
وزیر انرژی آمریکا گفت قیمت نفت می‌تواند در هفته‌های آینده به اوج خود برسد.

به گزارش مشرق، کریس رایت، وزیر انرژی آمریکا گفت که قیمت نفت می‌تواند در هفته‌های آینده به اوج خود برسد، زیرا اختلالات در کشتیرانی از طریق تنگه هرمز همچنان هزینه‌های انرژی را افزایش می‌دهد.

رایت در کنفرانس اقتصاد جهانی سمافور در واشنگتن دی سی گفت: تا زمانی که ترافیک کشتی قابل توجهی از طریق تنگه هرمز نداشته باشیم شاهد افزایش قیمت انرژی خواهیم بود.

وی افزود: احتمالاً تا آن زمان به اوج قیمت نفت خواهیم رسید و این اتفاق در چند هفته آینده رخ خواهد داد.

به گفته وی هنگامی که درگیری آمریکا و ایران پایان یابد و انرژی دوباره جریان یابد، شاهد فشار نزولی قیمتها خواهیم بود. اما مدتی طول خواهد کشید.

رایت مدعی شد: ترامپ از همان ابتدا می‌دانست که اگر جریان انرژی در کوتاه مدت مختل شود، قیمت انرژی افزایش خواهد یافت.

وی هشدار داد انتظارات برای کاهش سریع قیمت‌ها غیرواقعی است. هرگونه کاهشی حتی پس از از سرگیری جریان انرژی زمان می‌برد.

وی گفت: تابستان یک بازه زمانی جهشی برای قیمت نفت است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.