پیش بینی یک فرمانده اسبق نیروی دریایی آمریکا: حوثی‌ها باب‌المندب را می بندند

عصر ایران سه شنبه 25 فروردین 1405 - 08:56
باب‌المندب که مسدود شود بار دیگر قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید.

یکی از فرماندهان اسبق نیروی دریایی آمریکا پیش بینی کرد با بسته شن تنگه باب المندب قیمت نفت به شدت افزایش یابد.

مالکوم نانس گفت: [بزودی] حوثی‌ها اعلام خواهند کرد که قصد دارند باب‌المندب را مسدود کنند و تمام کشتی‌ها را مجبور به عبور از آفریقای جنوبی کنند. بار دیگر قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید.

نقشه موقعیت باب‌المندب

مالکوم نانس، از فرماندهان اسبق نیروی دریایی آمریکا، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: 

[بزودی] حوثی‌ها اعلام خواهند کرد که قصد دارند باب‌المندب را مسدود کنند و تمام کشتی‌ها را مجبور به عبور از آفریقای جنوبی کنند. بار دیگر قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید؛ زیرا می‌تواند به مسیر فرعی عربستان به آسیا از ینبع [نام شهر و بندر عربستان سعودی در دریای سرخ] پایان دهد. هیچ‌کس در کاخ سفید به این موضوع فکر نمی‌کند، زیرا هیچ‌کس در کاخ سفید قادر به فکر کردن نیست.

توئیت مالکوم نانس

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.