مقام پنتاگون: هیچ کشتی جنگی آمریکایی در خلیج فارس حضور ندارد

اقتصادنیوز سه شنبه 25 فروردین 1405 - 09:49
اقتصادنیوز: یک مقام وزارت جنگ آمریکا حضور کشتی‌های جنگی در خلیج فارس را رد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام وزارت جنگ آمریکا شامگاه دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تایید کرد که هیچ کشتی جنگی آمریکایی در خلیج فارس حضور ندارد.

این مقام که نامش فاش نشد، گفت: «ما ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن، ۱۱ فروند ناوشکن، ۳ کشتی تهاجمی آبی-خاکی و یک کشتی جنگی ساحلی را در خاورمیانه داریم».

آسوشیتدپرس درباره این اظهارات نوشت که عدم حضور کشتی‌های جنگی آمریکایی در خلیج فارس، طرح این کشور برای اعمال محاصره بر بنادر ایران را دشوارتر از قبل می‌کند.

پیشتر «پیت هگزث» وزیر جنگ آمریکا مدعی شده بود که دو کشتی جنگی این کشور به عنوان «بخشی از یک مأموریت گسترده‌تر برای اطمینان از پاکسازی کامل تنگه از مین‌های دریایی کار گذاشته‌شده توسط» ایران در خلیج فارس، از تنگه هرمز عبور کرده‌اند.

سخنگوی قرارگاه مرکز خاتم الانبیاء نیز اعمال محدودیت آمریکا بر حرکت عبور و مرور دریایی شناور‌ها در آب‌های بین المللی را غیر قانونی ومصداق دزدی دریایی دانسته و هشدار داد در صورت تهدید امنیت بنادر جمهوری اسلامی ایران، هیچ بندری در غرب آسیا امن نخواهد بود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.