آمریکا اصل غنی سازی را پذیرفت، اختلاف در مدت تعلیق است

عصر ایران سه شنبه 25 فروردین 1405 - 10:06
این ایده به ایران اجازه می‌دهد که به حامیان خود در داخل کشور اعلام کند از برنامه هسته‌ای صرف‌نظر نکرده است. غنی سازی برای ایران امری حیثیتی است و یکی از موانعی بود که مذاکرات قبلی را با بن بست مواجه کرد

نیویورک تایمز در گزارشی از مذاکرات اسلام آباد، از پذیرش اصل غنی سازی در ایران از سوی آمریکا خبر داد. امری که امکان توافق را بسیار بالا می برد.

به گزارش عصر ایران این روزنامه نوشت:

 در جریان مذاکرات اسلام آباد، آمریکا خواستار آن شد که ایران برنامه هسته‌ای خود [غنی سازی] را به مدت ۲۰ سال به حالت تعلیق درآورد، نه به طور دائمی. 

این ایده به ایران اجازه می‌دهد که به حامیان خود در داخل کشور اعلام کند از برنامه هسته‌ای صرف‌نظر نکرده است. غنی سازی برای ایران امری حیثیتی است و یکی از موانعی بود که مذاکرات قبلی را با بن بست مواجه کرد.

نیویورک تایمز می افزاید: در عوض، تهران پیشنهاد کرد برنامه هسته‌ای را به مدت پنج سال به تعویق بیندازد - مشابه پیشنهاد ایران در مذاکرات فوریه، که در آن زمان ترامپ آن را رد کرد.

بدین ترتیب با پذیرش اصل غنی سازی در ایران، اکنون اختلاف تنها در مدت تعلیق این غنی سازی است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.