عربستان به آمریکا: محاصره تنگه هرمز را رها کن

عصر ایران سه شنبه 25 فروردین 1405 - 10:12
این گزارش می‌افزاید مقام‌های سعودی هشدار داده‌اند اگر باب‌المندب نیز ناامن شود، بخش مهمی از صادرات نفت این کشور با خطر روبه‌رو خواهد شد.

عربستان سعودی از آمریکا خواسته محاصره تنگه هرمز را کنار بگذارد و به میز مذاکرات بازگردد. به گفته مقام‌های عرب، ریاض نگران است اقدام دونالد ترامپ برای بستن این گذرگاه، تهران را به تشدید تنش وادار کند و مسیرهای مهم دیگری مانند باب‌المندب را نیز در معرض اختلال قرار دهد. این تنگه در دریای سرخ یکی از مسیرهای اصلی صادرات نفت عربستان سعودی و تجارت میان آسیا و اروپا به شمار می‌رود.

به گزارش همشهری به نقل از وال‌استریت ژورنال، این گزارش می‌افزاید مقام‌های سعودی هشدار داده‌اند اگر باب‌المندب نیز ناامن شود، بخش مهمی از صادرات نفت این کشور با خطر روبه‌رو خواهد شد. به گفته منابع منطقه‌ای، کشورهای خلیج فارس خواهان پایان جنگ با باقی ماندن کنترل ایران بر تنگه هرمز نیستند، اما هم‌زمان تلاش می‌کنند بحران از مسیر دیپلماتیک حل شود. وال‌استریت ژورنال نوشت با وجود مواضع علنی تند دو طرف، تهران و واشنگتن از طریق میانجیگران همچنان برای ازسرگیری گفتگوها در تماس هستند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.