افزایش شکاف در آمریکا؛ چاک شومر خواستار مهار ترامپ شد

الف سه شنبه 25 فروردین 1405 - 10:56
هم‌زمان با تداوم پیامدهای جنگ علیه ایران، صداهای انتقادی در داخل آمریکا شدت گرفته و مقامات و تحلیلگران برجسته نسبت به سیاست‌های کاخ سفید و تل‌آویو هشدار می‌دهند.


به گزارش ایسنا، چاک شومر، سناتور ارشد دموکرات آمریکا در سخنانی اعلام کرد که کنگره این هفته برای چهارمین بار طرحی را به رأی خواهد گذاشت که هدف آن توقف جنگ با ایران و مهار اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور است. 

وی با انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا، تأکید کرد که ترامپ «از کنترل خارج شده» و باید اقدامات او محدود شود.

در همین راستا، جفری ساکس، اقتصاددان برجسته و تحلیلگر سیاسی، با انتقاد شدید از نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ایران، تأکید کرد که این درگیری و پیامدهای آن در بازارهای جهانی، «فاجعه‌ای» است که توسط رهبران واشنگتن و تل‌آویو ایجاد شده است.

ساکس در اظهاراتی تند، بنیامین نتانیاهو و ترامپ را فاقد تعادل روانی توصیف کرد و گفت که این دو، دولت‌هایی بی‌رحم را هدایت می‌کنند که به‌صورت «وحشیانه» جنگ به راه می‌اندازند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تبعات جنگ و تنش‌های منطقه‌ای، به‌ویژه در حوزه انرژی و اقتصاد جهانی، فشارهای فزاینده‌ای بر دولت آمریکا وارد کرده و اختلافات سیاسی داخلی بر سر ادامه این مسیر را تشدید کرده است.

پیشتر نیز نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با ۱۳ بند به اتهام «جنایات بزرگ و سوءرفتار» ارائه کرده‌بودند. این طرح ترامپ را به آغاز جنگ‌ها، ترورها، جنایات جنگی و نقض قوانین بین‌المللی متهم می‌کند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.