آغاز غربالگری نوآموزان بدو ورود به دبستان

تابناک سه شنبه 25 فروردین 1405 - 11:31
فعالیت مراکز جامع سنجش و ارزیابی نوآموزان از ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری آغاز شده و هم‌اکنون فرآیند نوبت‌دهی و غربالگری بدو ورود در ۸۶۰ مرکز فعال این حوزه به‌صورت منسجم در حال اجراست.

به گزارش تابناک به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، با آغاز رسمی فعالیت مراکز جامع سنجش، تمامی نوآموزان دارای نوبت می‌توانند مطابق زمان تعیین‌شده و با مراجعه به مراکز سراسر نسبت به تکمیل مراحل پذیرش، ارائه مدارک و انجام آزمون‌های غربالگری اقدام کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی مصوب، فرآیند نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۶–۱۴۰۵ ویژه نوآموزان متولد بازه زمانی اول مهرماه ۱۳۹۸ تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ انجام می‌پذیرد.

نتیجه این ارزیابی از مدارک ضروری ثبت‌نام پایه اول دبستان محسوب شده و رعایت زمان‌بندی اعلام‌شده برای حضور در جلسه سنجش توسط اولیای محترم الزامی است.

هم‌چنین والدین نوآموزانی که تاکنون نوبت‌گیری انجام نداده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه، سیرت به نشانی sirat۲.medu.ir و با انتخاب نقش، والدین، نسبت به دریافت نوبت و تعیین نزدیک‌ترین مرکز جامع سنجش اقدام کنند. حضور در مرکز منتخب، صرفاً با ارائه مدارک موردنیاز امکان‌پذیر است.

مدارک موردنیاز برای نوبت گیری شامل "شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسن، یک قطعه عکس ۳×۴ نوآموز و پرینت برگه نوبت‌گیری از سامانه سیرت" است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.