ای اف سی: افزایش تیم‌های لیگ نخبگان به ۳۲ تیم

صدا و سیما سه شنبه 25 فروردین 1405 - 11:37
کنفدراسیون فوتبال آسیا تعداد تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان این قاره را در فصل ۲۷ - ۲۰۲۶ افزایش خواهد داد.

ای اف سی: افزایش تیم‌های لیگ نخبگان به ۳۲ تیم
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس تصمیم این کنفدراسیون تعداد تیم‌های لیگ نخبگان به ۳۲ تیم افزایش خواهد یافت. ان تصمیم برای افزایش توجه و رقابت در تمام قاره و دادن شانس به تیم‌های بیشتر برای حضور در سطح اول فوتبال قاره گرفته شده است. در حال حاضر ۲۴ تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. با تصمیم جدید ۱۶ تیم از منطقه شرق و ۱۶ تیم از منطقه غرب به رقابت‌ها معرفی خواهند شد. از هر منطقه علاوه بر ۶ تیمی به صورت مستقیم دور یک هشتم نهایی راه خواهند یافت و تیم‌های هفتم تا دهم نیز در پلی آف شرکت می‌کنند تا دو تیم به این جمع اضافه شوند.

در مرحله پلی‌آف، تیم‌های دارای رتبه بالاتر (هفتم و هشتم) از امتیاز میزبانی برخوردار خواهند بود و برندگان این دیدارها، سهمیه‌های باقی‌مانده حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را به دست می‌آورند؛ موضوعی که باعث می‌شود جایگاه تیم‌ها تا هفته پایانی مرحله لیگ اهمیت خود را حفظ کند.

البته به علت فشردگی برنامه‌ها پلی آف از فصل آتی اجرا نمی‌شود و در فصول بعدی در برنامه قرار خواهد گرفت.

تمامی این تصمیمات برای اجرایی شدن، نیاز به تأیید نهایی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.