دهن کجی به محاصره اعلامی آمریکا؛ عبور نفتکش‌های تحریمی از هرمز

همشهری آنلاین سه شنبه 25 فروردین 1405 - 12:48
بر اساس داده‌های کشتیرانی، دو نفتکش تحت تحریم آمریکا، از جمله یک نفتکش چینی، امروز با وجود محاصره اعلامی واشنگتن از تنگه هرمز عبور کردند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بر اساس داده‌ها، یک نفتکش چینی که مورد تحریم ایالات متحده است، امروز سه‌شنبه با وجود اعلام محاصره آمریکا بر تنگه هرمز، از این آبراه عبور کرد.

به گزارش رویترز، داده‌های موسسات LSEG، MarineTraffic و Kpler نشان می‌دهد که Rich Starry نخستین نفتکشی است که از زمان اعلام آغاز محاصره، از این تنگه عبور کرده و از خلیج فارس خارج می‌شود.

این نفتکش و مالک آن، شرکت Shanghai Xuanrun Shipping به بهانه همکاری با ایران از سوی ایالات متحده تحریم شده‌اند.
طبق داده‌ها، این نفتکش چینی که حدود ۲۵۰ هزار بشکه متانول حمل می‌کند، دارای خدمه چینی است.

داده‌های موسسه LSEG همچنین نشان داده که یک نفتکش دیگر تحت تحریم آمریکا به نام Murlikishan امروز به سمت تنگه حرکت کرد.
داده‌های Kpler نشان می‌دهد که این نفتکش خالی کوچک‌ قرار است دو روز دیگر در عراق نفت کوره بارگیری کند.

به نوشته رویترز، این شناور که قبلاً با نام MKA شناخته می‌شد، نفت روسیه و ایران را حمل کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.