شتاب مخابرات برای جایگزینی کامل کابل‌های مسی با فیبر نوری در ۱۴۰۵

صدا و سیما سه شنبه 25 فروردین 1405 - 13:01
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، ادامه و تکمیل برگردان شبکه مسی به فیبر نوری را مهم‌ترین برنامه امسال شرکت ذکر کرد و گفت: اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه فیبر نوری با جدیت در سال ۱۴۰۵ ادامه می‌یابد.

شتاب مخابرات برای جایگزینی کامل کابل‌های مسی با فیبر نوری در ۱۴۰۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به برنامه‌های راهبردی مخابرات در سالجاری، برگردان شبکه مسی به فیبر نوری را مهم‌ترین اولویت اجرایی مجموعه دانست و تأکید کرد: برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه فیبر نوری که در سال ۱۴۰۴ آغاز شده، باید با جدیت و پیگیری مستمر ادامه یابد.

به گفته وی ، این طرح از سال قبل شروع شده است و امسال باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند تا مردم اینترنت پایدارتر و سریع‌تری دریافت کنند.

جعفرپور تأکید کرد: کارکنان مخابرات در شرایط سخت اخیر هم شبکه را پایدار نگه داشته‌اند و حالا باید نیرو‌ها و ساختار شرکت منظم‌تر و چابک‌تر شود.

به گفته وی ، استفاده درست از منابع و توجه به بهره‌وری می‌تواند اجرای این طرح بزرگ را سریع‌تر کند و خدمات بهتری به مشترکان برساند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به شرایط حساس کشور در این مقطع اظهارداشت: مدیران و کارکنان مخابرات بدون وقفه و تعطیلی، علاوه بر حضور در میدان برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران، در حوزه مسئولیت حرفه‌ای خود نیز پای کار بودند و خوشبختانه توانستند به نیاز‌های ارتباطی دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خدمت‌رسان کشور پاسخ مناسب دهند.

جعفرپور درادامه با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در موفقیت برنامه‌های شرکت گفت: نیروی انسانی یکی از سرمایه‌های اصلی مخابرات است و باید از ساختار و انسجام سازمانی مناسب برای افزایش بهره‌وری برخوردار باشد.

وی همچنین بر لزوم بازنگری در ساختار سازمانی شرکت تأکید کرد و افزود: لازم است ساختار ستادی کوچک‌تر و چابک‌تر شود و بخش بیشتری از نیرو‌ها در صف و در حوزه‌های عملیاتی فعالیت کنند تا خدمات‌رسانی به مشترکان و توسعه شبکه با سرعت و کیفیت بیشتری دنبال شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از سخنان خود تقویت تعلق و فرهنگ اداری و سازمانی را از اولویت‌های مهم مدیریتی بیان کرد و گفت: ارتقای فرهنگ سازمانی می‌تواند نقش مؤثری در هم‌افزایی فرایندها، مسئولیت‌پذیری و افزایش کارآمدی در مجموعه مخابرات ایفا کند.

جعفرپور همچنین بر ضرورت مدیریت بهینه منابع و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تأکید کرد و گفت: استفاده هدفمند از منابع و حرکت به سمت بهره‌وری بیشتر، یکی از الزامات پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای شرکت در سال جاری است و باید در تمامی بخش‌ها مورد توجه مدیران قرار گیرد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.