
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در نخستین نشست با دبیران و نمایندگان انجمنهای مردم نهاد محیط زیستی استان علام این خبر گفت: بارشهای کافی، جاری شدن رودخانهها و افزایش ذخایر آبی، مجموعهای از پیامدهای مثبت طبیعت در ماههای اخیر بوده که نقش مهمی در ارتقای وضعیت محیط زیست استان داشته است.
حجت جباری با اشاره به افزایش بیش از ۱۰۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نسبت به پاییز سال گذشته افزود: کاهش شوری و بهبود شرایط آب، امکان زیست مجدد آرتمیا را فراهم کرده و بزودی شاهد حضور دوباره آن در دریاچه خواهیم بود.
وی همچنین از تقویت پوشش گیاهی و بهبود شرایط در زیستگاههای حیاتوحش استان خبر داد و تأکید کرد که با تلاش نیروهای محیط زیست، مشکلی در تأمین آب و تغذیه حیاتوحش وجود نخواهد داشت.
در این نشست، معاون محیط زیست طبیعی علیرضا سیدقریشی نیز بر اهمیت مدیریت صحیح منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تأکید کرد و گفت که نظارت مؤثر بر سردهنهها میتواند به آبگیری حداکثری دریاچه کمک کند. وی خواستار مشارکت بیشتر مردم در روند احیا شد و تخریب سردهنهها را از عوامل بازدارنده دانست.
در ادامه، نمایندگان تشکلهای مردمنهاد نیز پیشنهادهای خود را برای تقویت روندهای حفاظتی ارائه کردند و مقرر شد برای تسهیل مشارکت اجتماعی، نشستهای آینده به صورت برخط برگزار شود.
اولین نشست حجت جباری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با دبیران و نمایندگان انجمنهای مردم نهاد محیط زیستی استان در سال جاری، پیش از ظهر امروز با حضور علیرضا سید قریشی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، علیرضا لطفی رئیس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی و مشارکت حضوری و وبیناری جمعی از تشکلهای استانی برگزار شد.