خطر مسمومیت با قارچ‌های سمی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری مهر سه شنبه 25 فروردین 1405 - 14:00
شهرکرد-معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از افزایش خطر مسمومیت با قارچ‌های سمی با فرا رسیدن فصل بهار و تمایل خانواده‌ها به تفریح در طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ملکپور -معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ راه علمی و تجربی ساده‌ای برای تشخیص قارچ سمی از خوراکی در طبیعت وجود ندارد، همچنین سموم برخی قارچ‌ها با پختن، سرخ کردن، کبابی کردن یا فریز کردن هرگز از بین نمی‌روند.

وی با اشاره به اینکه به کودکان آموزش دهید که هرگز در طبیعت به قارچ‌ها دست نزنند و آنها را به دهان نبرند افزود: با مشاهده اولین علائم گوارشی پس از مصرف قارچ، حتی اگر خفیف باشد، بلافاصله با ۱۱۵ تماس بگیرید.

ملک پور افزود: تنها راه صد در صد مطمئن، مصرف قارچ‌های بسته‌بندی‌شده و دارای مجوز معتبر صنعتی است وهمچنین از خرید قارچ‌های فله‌ای که توسط افراد محلی در کنار جاده‌ها یا بازارچه‌ها فروخته می‌شوند، جداً خودداری کنید.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.