پیشنهاد ازغدی برای تبدیل نقاط بمباران‌شده به موزه‌

مشرق نیوز سه شنبه 25 فروردین 1405 - 15:11
رحیم‌پور ازغدی پیشنهاد کرد که بیش از ۱۰۰ نقطه بمباران‌شده و آتش‌گرفته در جنگ‌ها و اغتشاش دی‌ماه، بازسازی نشود و به موزه‌های خیابانی تبدیل گردد.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تجمع شبانه خیابانی با مردم، با اشاره به عظمت مردم ایران و تحولات اخیر، از وقوع انقلاب سوم ایران و معجزه حضور انقلابی نسل «زد» در خیابان‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه چرخش بزرگ در منطقه و بلکه تغییر معادله قوا در جهان به نفع اسلام و ایران و به ضرر آمریکا و اسرائیل در حال رقم خوردن است، تاکید کرد: این حضور مردمی، نشانه عظمت و قدرت ملت ایران است.

رحیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حفظ آثار و نمادهای مقاومت ملی برای نسل‌های آینده، پیشنهاد کرد: بیش از ۱۰۰ نقطه معنی‌دار و الهام‌بخش از ساختمان‌های بمباران شده در دو جنگ اول و دوم و ساختمان‌ها، مسجدها و درمانگاه‌های به آتش کشیده شده در اغتشاش شبه‌کودتای دی‌ماه پارسال را بازسازی نکنند.

وی افزود: از صاحبان این مکان‌ها خریداری یا معاوضه شود و به شکل موزه‌های خیابانی با دیوارهای شیشه‌ای برای نسل‌های آینده حفظ گردد. از قتلگاه امام شهید تا دبستان میناب، بخشی از خانه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و حتی کنیسه یهودیان به عنوان سند جنایت بیگانه، سند خیانت وطن‌فروشان و سند مقاومت ملی همچون موزه عبرت نگاه داشته شود.

رحیم‌پور با اشاره به توصیه امام خمینی در پایان جنگ درباره حفظ بعضی محلات شهرهای جنگ‌زده یا اشغال شده، گفت: متاسفانه مسئولان اهمیت آن را نفهمیدند و به فرمان امام عمل نکردند. این کار برای تربیت هویت تاریخی یک ملت لازم است. دشمن حتی جنایات خود را نمادسازی و موزه فرهنگی و سیاسی می‌کند، اما ما افتخارات بزرگ خود را به باد می‌سپاریم.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.