هیلاری کلینتون: موضع آمریکا در قبال ایران «بسیار ضعیف» است

خبرآنلاین سه شنبه 25 فروردین 1405 - 16:28
وزیر خارجه سابق آمریکا گفت که موازنه‌های جدید منطقه‌ای باعث شده آمریکا بسیاری از اهرم‌های قدرت خود را از دست بدهد و موضع اخیر این کشور در برابر ایران بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد که موضع ایران در تعامل با پرونده هسته‌ای ایران «بسیار ضعیف» است. وی ابراز داشت که آمریکا بسیاری از اهرم‌های قدرت و نفوذ را که در دوره‌های گذشته مذاکرات داشت، از دست داده است.

بنابر روایت مهر، کلینتون تصریح کرد که موازنه‌های منطقه‌ای و بین المللی طی سال‌های اخیر شاهد تحولات زیادی بوده که این موضوع بر قدرت آمریکا در تحمیل شرایط خود یا کنترل مذاکرات در مسیر مورد نظر این کشور تاثیرگذار بوده است.

وی در بخشی از سخنان خود که در پلتفرم ایکس نیز منتشر شده، گفت که عجیب است که کسی به دونالد ترامپ نگفته است که ممکن است ایران تنگه هرمز را مسدود کند.

وزیر خارجه اسبق آمریکا خاطرنشان کرد که در هر جنگی که پیش از این مشارکت کرده است، این فرضیه را در نظر گرفته که ممکن است ایران این کار را انجام دهد.

کلینتون به تجربه گذشته تعامل خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که من تجربه کرده‌ام که نتانیاهو بارها سعی کرده روسای جمهور آمریکا را به ورود به جنگ بی‌پایان با ایران قانع کند.

وی اعلام کرد که بارها و بارها مذاکرات طولانی با نتانیاهو و تیم جنگی وی در این خصوص داشته و هرگز زیر بار این مطالبات نرفته است، چرا که مشخص نبود که سرنوشت چنین جنگی به کجا خواهد کشید.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.