پیشنهاد خود را این گونه توضیح دادهاند: "رییس هیات آمریکایی با تضمین جان او ، اینبار بهجای حضور در خاک کشور ثالث، مستقیماً به تهران سفر کند."
عصر ایران- در پی سخنان سید محمد مرندی فعال سیاسی اصولگرا که دربارۀ اقدامی تروریستی برای هیأت ایرانی در مذاکرات احتمالی بعدی گفته بود، کانال تحکیم نیوز پیشنهاد کرد ونس به تهران بیاید بدون ویتکاف و کوشنر.
در ادامه پیشنهاد خود را این گونه توضیح دادهاند: "رییس هیات آمریکایی با تضمین جان او ، اینبار بهجای حضور در خاک کشور ثالث، مستقیماً به تهران سفر کند."
در این حالت، او بدون همراهی آن دو نفر طرفدار اسراییل - «ویتکاف» و «کوشنر» - وارد ایران میشود؛ تصمیمی که هم از شدت حساسیت امنیتی میکاهد و هم امکان گفتوگویی آرامتر و متمرکزتر را فراهم میسازد.
حضور او در تهران، صحنهای تازه برای مذاکرات میسازد؛ صحنهای که در آن اعتمادسازی، احتیاط و هوشمندی حرف اول را میزنند."
هر چند احتمال تحقق این پیشنهاد زیاد نیست اما دو واقعیت در آن نهفته است:
نخست این که هیأت ایرانی همۀ احتمالات را باید در نظر بگیرد و دوم این که به گونه ای طراحی کند که آن دو نفر از کانون مذاکرات دور شوند چرا که بعید نیست بیش از آن که نمایندۀ آمریکا باشند از جانب نتانیاهو مأموریت داشته باشند و این بند آخر از ماست نه از پیشنهاد دهنده.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.