روایت نماینده تهران از جستجوی آمریکا در اصفهان به‌دنبال اورانیوم غنی شده!

خبرآنلاین سه شنبه 25 فروردین 1405 - 18:34
اسماعیل کوثری، نماینده مجلس می‌گوید: نیروهای آمریکایی با تصور وجود ذخایر اورانیوم در اصفهان دست به عملیات زدند، اما با «شکستی مفتضحانه و بسیار سنگین» مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملیات اصفهان در جنگ اخیر ، گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که اورانیوم در اصفهان نگهداری می‌شود و به همین دلیل برای انجام عملیات به این منطقه آمدند.

به روایت خبرگزاری دانشجو، وی افزود: آنها خیال می‌کردند می‌توانند صحنه میدانی را در اختیار بگیرند و با دستیابی به یک موفقیت قابل توجه، خود را به‌عنوان طرف پیروز معرفی کرده و حتی بر افکار عمومی جهانی نیز تأثیر بگذارند.

کوثری ادامه داد: برآورد آمریکایی‌ها این بود که حدود «چهارصد و اندی کیلوگرم» اورانیوم در اصفهان وجود دارد و بر همین اساس اقدام کردند، اما در نهایت با شکست مواجه شدند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: به‌ویژه در منطقه جنوب اصفهان، این عملیات با ناکامی کامل همراه شد و آنچه رخ داد، یک «شکست مفتضحانه و بسیار سنگین» برای آمریکایی‌ها بود.

31216

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.