
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در پیامی اعلام کرد: پاکستان از این توافق آتش بس در لبنان استقبال میکند و امیدوار است این تحول بتواند زمینه ساز صلح پایدار و باثبات در منطقه شود.
نخست وزیر پاکستان همچنین با تاکید بر موضع اصولی کشورش اعلام کرده است که اسلامآباد همچنان بر حمایت «قاطع و تغییرناپذیر» خود از حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان پایبند است.
وی افزود: پاکستان از تمامی تلاشها برای تحقق صلح بلندمدت در منطقه حمایت میکند.
این موضعگیری در حالی مطرح میشود که پاکستان در دو هفته اخیر بر نقش دیپلماسی و کاهش تنشها در بحرانهای منطقهای تأکید داشته و تلاش کرده است رویکردی مبتنی بر میانجیگری و ثبات سازی منطقهای در جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران داشته باشد.