اگر آتش‌بس نبود آمریکا به نیروگاه‌های برق ایران حمله می‌کرد؟ / ورود به مذاکره، پاسخی به فضاسازی سیاسی طرف مقابل است

تابناک جمعه 28 فروردین 1405 - 14:20
نماینده مردم بروجن در مجلس با تردید نسبت به نتایج مذاکرات ایران و آمریکا تأکید کرد: تجربه نشان داده نباید به طرف مقابل اعتماد کرد و نباید کشور را معطل روند گفت‌و‌گو‌ها نگه داشت.

اگر آتش‌بس نبود آمریکا به زیرساخت‌های انرژی ایران حمله می‌کرد؟ / ورود به مذاکره، پاسخی به فضاسازی سیاسی طرف مقابل است

غلامرضا میرزایی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی تابناک، درباره مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام‌آباد و احتمال دور دوم این گفت‌وگوها، اظهار داشت: ما نمی‌گوییم اصل مذاکره نباید انجام می‌شد، اما اینکه تصور کنیم از این مذاکرات نتیجه مشخص و ملموسی حاصل خواهد شد، به نوعی ساده‌اندیشی است.

وی افزود: یکی از اهداف طرف مقابل این است که در فضای رسانه‌ای این‌گونه القا کند که آماده مذاکره بوده و ایران نپذیرفته است، اما واقعیت این است که تجربه نشان داده این کشورها قابل اعتماد نیستند و بارها از خطوط قرمز اخلاقی و حتی قواعد بین‌المللی عبور کرده‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به فضای داخلی کشور، گفت: بخشی از جامعه نسبت به توقف درگیری‌ها و ورود به مذاکرات نگاه مثبتی نداشت، اما به دلیل اعتماد به تصمیمات کلان، این موضوع را پذیرفت. با این حال، نباید کشور را در ادامه مسیر، معطل مذاکرات کرد.

میرزایی ادامه داد: این احتمال هم وجود دارد که برخی تحرکات دیپلماتیک صرفاً پوششی برای اقدامات دیگر باشد و نباید بدون دریافت پاسخ‌های روشن، وارد روندهای فرسایشی مذاکره شد.

اگر آتش‌بس نبود آمریکا به زیرساخت‌های انرژی ایران حمله می‌کرد؟ / ورود به مذاکره، پاسخی به فضاسازی سیاسی طرف مقابل است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت عدم پذیرش آتش‌بس، آمریکا ممکن بود به زیرساخت‌های انرژی ایران حمله کند، تصریح کرد: چنین تحلیلی را قبول ندارم؛ به نظر می‌رسد توان و ظرفیت آن‌ها در آن مقطع به‌شدت محدود شده بود و اگر روند ادامه پیدا می‌کرد، حتی امکان دستیابی به نتایج قطعی‌تری برای ایران وجود داشت.

نماینده مردم بروجن در مجلس در پایان تأکید کرد: در مجموع، باید با هوشیاری بیشتری در مسیر مذاکرات حرکت کرد و ضمن حفظ آمادگی، از هرگونه خوش‌بینی افراطی نسبت به طرف مقابل پرهیز داشت.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.