ورود شهرداران به تبلیغات انتخاباتی تخلف و با پیگرد قانونی همراه است

خبرآنلاین جمعه 28 فروردین 1405 - 16:11
رئیس کمیته توسعه مشارکت شهری و روستایی استان لرستان در آستانه برگزاری هفتمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر لزوم رعایت کامل قانون و حفظ بی‌طرفی شهرداران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از لرستان ، مهدی مجیدی با اشاره به ضوابط مشخص تبلیغات انتخاباتی اظهار داشت: هرگونه فعالیت تبلیغاتی صرفاً در بازه زمانی قانونی تعیین‌شده از سوی وزارت کشور مجاز است و انجام تبلیغات پیش از موعد مقرر، تخلف محسوب شده و با پیگرد قانونی همراه خواهد بود. 

وی با تأکید بر ممنوعیت استفاده از امکانات عمومی افزود: به‌کارگیری اموال، تجهیزات، نیروی انسانی و فضاهای دولتی و همچنین امکانات شهرداری‌ها به نفع یا علیه داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا به هیچ‌وجه مجاز نیست و در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس کمیته توسعه مشارکت شهری و روستایی لرستان در ادامه، نقش شهرداری‌ها را در افزایش مشارکت مردمی مهم ارزیابی کرد و گفت: شهرداری‌ها باید در چارچوب قانون و بدون هرگونه جانبداری، نسبت به فضاسازی مناسب شهری اقدام کرده و زمینه حضور پرشور شهروندان در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنند.

وی در پایان با دعوت از مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری شهروندان در انتخابات، تضمین‌کننده انتخاب شایسته و نقش‌آفرینی مؤثر مردم در تعیین سرنوشت مدیریت شهرها و روستاها خواهد بود.

48

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.