توئیت ناقص عراقچی و ابهام غلط درباره بازگشایی تنگه هرمز

تابناک جمعه 28 فروردین 1405 - 19:01
 این توئیت وزیر خارجه که بدون توضیحات لازم و‌ کافی منتشر شده بود، ابهامات مختلفی را درباره شرایط عبور و جزئیات و سازوکارهای عبور ایجاد کرد و‌ موجب نقدهای بسیار شد. 

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ سید عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان دقایقی پیش در توئیتی نوشت که پیرو آتش‌بس در لبنان، تنگه هرمز برای عبور کشتی‌های تجاری برای مدت باقی‌مانده از زمان آتش بس به صورت کامل باز خواهد بود. 

 این توئیت وزیر خارجه که بدون توضیحات لازم و‌ کافی منتشر شده بود، ابهامات مختلفی را درباره شرایط عبور و جزئیات و سازوکارهای عبور ایجاد کرد و‌ موجب نقدهای بسیار شد. 

 در حالیکه شرایط مختلفی برای این موضوع در نظر گرفته شده است و یکی از مهمترین آنها نظارت کامل نیروهای مسلح ایران بر عبور و مرور کشتی‌هاست و این عبور و مرور در صورت ادامه محاصره دریایی ادعایی، ملغی محسوب می‌شود. 

 انتشار این توییت، بدون هیچ توضیح شفاهی یا حداقل توضیحات کتبی مکفی، یک بدسلیقگی کامل در اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود و بدیهی است که خود وزارت خارجه یا نسبت به این نوع اطلاع‌رسانی‌ها تجدیدنظر لازم را انجام دهد و یا اینکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به وظیفه خود عمل‌ کند و ضمن اطلاع‌رسانی درست از حوزه خود، سازوکار منسجم‌تر و بهتری برای اطلاع‌رسانی‌های برخی نهادها از جمله وزارت خارجه نیز ایجاد و آنها را کنترل کند. 

توئیت‌هایی که مقامات منتشر می‌کنند را حتی اگر انگلیسی بنویسند فقط مقامات خارجی نمی‌بینند! ملت بزرگ ایران نیز کاملا بنا به وظیفه انقلابی خود صحنه را رصد می‌کند؛ هرگونه ایجاد نگرانی یا ناامیدی در این ملت مبعوث شده، مصداق معصیت سیاسی و اختلال در انسجام ملی است. 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.