
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیست دریایی و تالابهای سازمان حفاظت محیطزیست ، با حضور در تأسیسات بندری بوشهر، ضمن ارزیابی میزان خسارات وارده و آلودگیهای دریایی ناشی از حملات اخیر بر ضرورت مستندسازی دقیق خسارات و اجرای برنامههای فوری برای مهار آلودگیهای نفتی تأکید نمود.
در این بازدید که با همراهی مشاور رئیس و مسئول بازرسی سازمان انجام شد، نشست مشترکی با مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر برگزار و وضعیت زیرساختهای بندری، خسارات واردشده به تجهیزات و شناورهای مستقر بررسی شد.
مدیرکل بنادر بوشهر گزارشی از اقدامات انجامشده در مدیریت شرایط بحرانی، ایمنسازی محدودههای آسیبدیده و تداوم فعالیتهای بندری ارائه کرد.
همچنین گزارشی درباره عملیات مقابله با آلودگیهای دریایی—including مهار و پاکسازی لکههای نفتی با تجهیزات تخصصی—طرح شد که بر اساس آن، تلاش برای جلوگیری از گسترش آلودگی به زیستگاههای حساس ادامه دارد.
در ادامه این برنامه، تیم مشترک در کانال خور سلطانی به گشت دریایی پرداخت و خسارات زیستمحیطی و آسیبهای واردشده به اکوسیستمهای ساحلی از نزدیک بررسی شد.