بقایی: اورانیوم غنی‌شده ایران قرار نیست به جایی منتقل شود

افکار نیوز جمعه 28 فروردین 1405 - 23:27
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: اورانیوم غنی شده ایران به هیچ وجه به جایی قرار نیست انتقال داده شود .

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه گفت: انتقال اورانیوم به آمریکا به عنوان گزینه مطرح نبوده است. به همان اندازه که خاک ایران مقدس است، اورانیوم غنی شده هم همین گونه است.

وی خاطر نشان کرد: باز و بسته شدن تنگه هرمز در فضای مجازی اتفاق نمی‌افتد، ایران تعیین‌کننده این مهم است.

بقائی گفت: پس از آتش بس، ایران اعلام کرد تردد شناور های غیر نظامی درتنگه هرمز با تشخیص مراجع صالح بلا مانع است.

وی خاطر نشان کرد: چیزی که از آن با عنوان محاصره دریایی یاد می‌کنند، حتما با واکنش مقتضی ایران مواجه خواهد شد.

بقائی در ادامه گفت محاصره دریایی نقض آتش‌بس است و ایران حتما تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود هر زمانی احساس کنیم مسائل و منافع جمهوری اسلامی ایران در قالب یک توافق لحاظ و تامین شده است حتما آن زمان می‌توان گفت با توافق فاصله کمی داریم.

بقائی اظهار داشت رفع تحریم‌ها برای ما بسیار مهم است؛ جبران خسارت‌های وارده اهمیت ویژه‌ای برای ایران دارد.

وی افزود ابهامی در مورد هیچ یک از بخش‌های مذاکراتی وجود ندارد، مواضعمان را روشن بیان کرده‌ایم.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.