ادعاهای ترامپ درباره تنگه هرمز و اورانیوم درست باشد، فاجعه است

نامه نیوز شنبه 29 فروردین 1405 - 00:16
یک استاد دانشگاه گفت: اگر ادعاهای ترامپ درباره بازگشایی تنگه هرمز و خروج اورانیوم غنی شده از ایران اتفاق بیفتد فاجعه است و بعد مدتی دوباره به ایران حمله می شود.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس جمهور آمریکا گفت «ما با سرعتی آرام وارد ایران خواهیم شد و با ماشین‌آلات بزرگ شروع به حفاری می‌کنیم... ما آن (اورانیوم‌ها) را به ایالات متحده بازمی‌گردانیم»، او همچنین مدعی شد ایران با تعلیق برنامه هسته ای خود به طور نامحدود و بازگشایی همیشگی تنگه هرمز موافقت کرده است و هیچ گونه وجوه مسدود شده ای از آمریکا دریافت نخواهد کرد.

فواد ایزدی در گفتگو با نامه نیوز درباره ادعاهای ترامپ گفت:‌ اگر براساس ادعاهای رئیس جمهور آمریکا، سوخت اورانیوم از ایران خارج شود قطعا پس از مدتی دوباره به ایران حمله می شود.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، تنگه هرمز را اهرمی استراتژیک برای ایران خواند و افزود: اگر وضعیت تنگه هرمز به حالت قبل برگردد ضرر بزرگی است چون آمریکا قرار نیست به ایران غرامت دهند و جبران خسارت کنند بنابراین اگر آنچه ترامپ ادعا می کند اتفاق بیفتد فاجعه است.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.