مقام ارشد ایرانی: ترامپ ممکن است از دیپلماسی برای حمله جدید به ایران استفاده کند

همشهری آنلاین شنبه 29 فروردین 1405 - 06:16
یک مقام ارشد ایرانی ضمن رد ادعاهای مطرح‌شده توسط دونالد ترامپ گفته که او ممکن است از دیپلماسی به عنوان پوششی برای حمله دوباره به ایران استفاده کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد ایرانی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره امتیازهایی را که گفته می‌شود تهران حاضر است به واشنگتن بدهد، «حقایق جایگزین» خواند.

این منبع که از جزئیات روند میانجی‌گری به رهبری پاکستان آگاه است، به شرط فاش نشدن نام خود به دلیل حساسیت موضوع، با شبکه سی‌ان‌ان گفت‌وگو کرده است.

وی ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران موافقت کرده است ذخیره اورانیوم با غنای بالای خود را به آمریکا بفرستد، رد کرد.

مقام ایرانی همچنین این ادعای رئیس‌جمهور آمریکا که ایران پذیرفته است غنی‌سازی اورانیوم را به طور نامحدود متوقف کند تکذیب کرد و گفت ایران «هرگز نمی‌پذیرد» که «استثنایی بر قوانین بین‌المللی» باشد. وی افزود که مسئله غنی‌سازی یکی از مهم‌ترین موارد اختلافی باقی‌مانده بین دو طرف است.

او هشدار داد که لاف‌زنی‌های عمومی ترامپ می‌تواند روند مذاکرات جاری را از مسیر خارج کند و افزود که ایران ممکن است به این نتیجه برسد که «در حالی که ایران به یک روند دیپلماتیک نتیجه‌گرا متعهد است»، آمریکا ممکن است «از دیپلماسی برای برنامه‌ریزی جهت یک تجاوز جدید استفاده کند، که ایران آماده پاسخ قاطع به آن است.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.