ملا اسماعیلی: ۱۴۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای مرکزی تصویب شد

خبرگزاری مهر شنبه 29 فروردین 1405 - 08:09
اراک- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ۱۴۵ میلیون و ۸۲۵ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی سال گذشته توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی برای این استان مصوب شد.

سعید ملااسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب شده در قالب ۱۲ مجوز در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی استان مرکزی صادر شده است.

وی تصریح کرد: محل اجرای این طرح ها در شهرهای اراک، ساوه، زرندیه، خمین و دلیجان خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: سال گذشته ۳۳ میلیون و ۱۴۳ هزار دلار سرمایه خارجی در قالب وجه نقد و تجهیزات وارد این استان شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

ملا اسماعیلی تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب‌شده در استان مرکزی طی سال گذشته نسبت به سال پیش از آن ۷۳ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان “سال اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی” توسط رهبر معظم انقلاب افزود: تحقق کامل سرمایه‌گذاری‌های خارجی مصوب استان مرکزی از برنامه‌های اولویت‌دار در سال جاری است.

ملا اسماعیلی بیان کرد: حمایت از طرح‌های صادرات‌محور، در راستای اجرای جز ۳ بند ۱۰ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی (تشویق سرمایه‌گذاری خارجی برای صادرات) از دیگر اولویت‌های استان مرکزی در سال جاری خواهد بود.

وی گفت: استان مرکزی در سال گذشته ۱۴۵.۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرد که ۷۳٪ نسبت به سال قبل رشد داشته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.