چین آماده تحویل گرفتن اورانیوم ایران است

عصر ایران شنبه 29 فروردین 1405 - 09:31
پکن در صورت درخواست واشنگتن و تهران، آماده بررسی تحویل گرفتن یا رقیق‌سازی بخشی از اورانیوم 60 در صد ایران است.

یک منبع دیپلماتیک آگاه به آسوشیتدپرس گفت چین آمادگی خود را برای تحویل گرفتن یا رقیق‌سازی بخشی از اورانیوم با غنای بالا [60 درصد] از جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

به گزارش عصر ایران، این منبع افزود در حال حاضر به نظر می‌رسد ترامپ خواهان آن است که ایالات متحده خود سرپرستی این مواد را بر عهده بگیرد؛ موادی که گفته می‌شود زیر تاسیسات هسته‌ای آسیب‌دیده در بمباران آمریکا در ماه ژوئن /خرداد دفن شده‌اند. 

به گفته او، چین همچنین می‌تواند این اورانیوم را به سطحی کاهش دهد که برای مصارف غیرنظامی قابل استفاده باشد. 

پیش‌تر نیز جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۵ و در چارچوب توافق هسته‌ای [برجام]، حدود ۱۱ هزار کیلوگرم اورانیوم کم‌غنا را به روسیه منتقل کرده بود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.