ترامپ با مقامات ایرانی در ارتباط است؟ + ویدئو | اگر محاصره دریایی ادامه دار شود تنگه هرمز دوباره بسته می شود

همشهری آنلاین شنبه 29 فروردین 1405 - 09:43
خبرنگار صداوسیما گفت: اعلام شد که رئیس جمهور آمریکا با هیچ کدام از مقامات ایرانی در ارتباط نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، وی بیان کرد: یک ادعای دیگری هم ترامپ مطرح کرد. اینکه مدعی شد که ایران پذیرفته اورانیوم غنی شده را به آمریکا تحویل بدهد. آقای بقایی شب گذشته اعلام کردند که اولاً که بحث غنی سازی و بحث غنی سازی اورانیوم و داشتن چرخه کامل انرژی صلح آمیز هسته‌ای، خط قرمز ایران هست و به هیچ وجه ایران تحت هیچ شرایطی وارد این مسئله نمی شود. وارد گفتگو و مذاکره در این خصوص نخواهد شد.

وی با اشاره به ۴ نکته مهم پیام نیروی دریایی سپاه درباره تنگه هرمز گفت: نکته اول: شناورهای غیرنظامی فقط می‌توانند از مسیرهایی که ایران رسماً اعلام می‌کند، تردد کنند.

نکته دوم: تردد امن فقط برای کشتی‌های غیرنظامی و طبق ضوابط ایران مجاز است. هیچ کشتی نظامی حق عبور از تنگه هرمز را ندارد.

نکته سوم: هرگونه تردد فقط با اجازه نیروی دریایی سپاه امکان‌پذیر است.

نکته چهارم: این محدودیت‌ها مربوط به «آتش‌بس موقت» است. اگر آتش‌بس شکسته شود، تنگه هرمز به شرایط جنگ ۴۰ روزه برمی‌گردد؛ حتی کشتی‌های تجاری هم اجازه تردد نخواهند داشت.

قالیباف نیز تأکید کرده که اگر محاصره دریایی ادامه یابد، تنگه هرمز دوباره بسته خواهد شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.