کاشت ۲۵۰۰ نهال در مدارس کردستان؛ آموزش محیط‌زیست از مدرسه آغاز می‌شود

خبرگزاری مهر شنبه 29 فروردین 1405 - 10:36
سنندج- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در قالب پویش «سرو ایران»، تاکنون ۲۵۰۰ اصله نهال در مدارس و فضاهای آموزشی استان کاشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید فواد حسینی صبح شنبه در مراسم پویش درختکاری «سرو ایران» که در پارک کودک سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این برنامه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در پیام روز طبیعت و با هدف توجه به حفظ محیط‌زیست در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر نقش آموزش در صیانت از منابع طبیعی افزود: یکی از اهداف اصلی این پویش، نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در میان دانش‌آموزان و نسل جوان است که باید از بستر مدارس دنبال شود.

حسینی ادامه داد: در همین راستا، از آغاز اجرای این طرح تاکنون حدود ۲۵۰۰ اصله نهال در مدارس، اردوگاه‌ها و اماکن ورزشی آموزش و پرورش استان کاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت آموزش در حل چالش‌های زیست‌محیطی تصریح کرد: تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد که نخستین گام برای حفظ محیط‌زیست، آموزش صحیح به نسل جوان است که این مهم در مدارس محقق می‌شود.

وی بیان کرد: پویش «نهال امید» پیام روشنی برای آینده دانش‌آموزان دارد و آن، ضرورت توجه و مسئولیت‌پذیری نسبت به حفظ طبیعت و سرمایه‌های زیستی است.

حسینی در پایان از همکاری دستگاه‌های اجرایی، برگزارکنندگان مراسم و اصحاب رسانه در پوشش این برنامه قدردانی کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.