قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا اعلام کرد به علت «بدعهدیهای مکرر آمریکاییها و ادامه راهزنی و دزدی دریایی آنها»، ایران کنترل تنگه هرمز را به حالت قبل بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا گفت: جمهوری اسلامی ایران پیرو توافقهای قبلی در مذاکرات، با حسن نیت موافقت کرد تعداد محدودی از کشتیهای نفتکش و تجاری از تنگه هرمز به صورت مدیریت شده عبور کنند.
سرهنگ ابراهیم ذوالفقاری گفت: متأسفانه آمریکاییها با بدعهدیهای مکرر که در سابقه خود دارند، همچنان به راهزنی و دزدی دریایی تحت عنوان به اصطلاح محاصره، ادامه میدهند. به همین دلیل کنترل تنگه هرمز به حالت قبل برگشت و این تنگه راهبردی تحت مدیریت و کنترل شدید نیروهای مسلح قرار دارد.
او هشدار داد: تا زمانی که آمریکا به رفع کامل محدودیت تردد شناورها از مبدا ایران به مقصد و از مقصد به مبدا ایران پایان ندهد، وضعیت تنگه هرمز به شدت کنترل و به حالت قبلی باقی می ماند.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.